رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
عوام نامه ای از بهر تنبه
#1
روزها ازانتخابات شورای شهر در جناح می گذرد.به عنوان یک دانشجو همواره بر این جمله اعتقاد داشتم”که به جای لعنت فرستادن بر تاریکی می بایست شمعی برافروخت.”لذا به منظور دفاع از عقایدم و آنچه که آن را حق می دانستم تک برگ رای خویش را به صندوق انداخته و فردای آن روز از نتیجه انتخابات خشنود بودم .در این میان اما رگه هایی از تلخی مزه شیرین شکلات انتخابات جناح را تحت الشعاع خود قرار داده بود.انتخابات نود و دو تفاوت هایی با انتخابات دوره های قبل داشت.تمایزاتی که آثار آن تا سال ها بر پیکره فرهنگ، سیاست وعلی الخصوص مدنیت جناح خواهد ماند.مخاطب نوشته من آن کسی است که مردم شریف و فهیم جناح را عوام خواند و یکی از بزرگترین توهین ها را بر این مردم روا داشت. مخاطب من آن کسی است که با گداپرور خواندن خیرینی که پدرانه به جناح خدمت می نمایند ، تمامی شهروندان را گدا برشمرد.برخی اوقات سکوت التیامیست بر دردها ودغدغه ها، اما نمی دانم که این زخم چرکین به چه سبب است که سکوت نیز تسکینش نمی بخشد.بارها از خود پرسیدم که جرم این مردم پاک چیست که عوامشان می خوانی؟ آیا واقعا به این گفته خویش ایمان داری؟ ،که اگر چنین است پس وای بر احوال ما که انتظار خدمت در چهار سال آینده را از شخصی داریم که ما راعوام برشمرده، و یا شاید هم از معنی و مفهوم این لغت آگاهی نداری؟، که اگر نیز چنین باشد باز هم وای بر احوال ما که منتخب به ظاهر مردمیمان از معنی چنین لغت مصطلحی (در سیاست )آگاهی ندارد. بگذارید کمی این مسئله را بسط دهیم. اساسا عوام به چه معناست و چرا باید مردم ما عوام خوانده شوند؟.علامه علی اکبر دهخدا عوام را این گونه معنی می کند:عامه مردم،مردمان فرومایه ،دون ،کم سواد وبی سواد(http://www.vajehyab.com/dehkhoda/%D8%B9%...5).بگذاریم وبگذریم تا خوانندگان خود بر وسعت این توهین معیار ومتر تعیین نمایند که متر بنده به درازای این هتاکی قد نخواهد داد.اما چرا باید فرومایه و پستمان بخوانی ؟ چون طومار۵/۹ متریت را امضا نمودیم؟چون هکتارها از مروارید زمین های جناح را در اختیارت قرار دادیم؟ ویا چون یک بار به شما اعتماد کردیم وشورای چهارم جناحت نمودیم؟ آیا از دیدگاه شما اعتماد مردم جناح نشانه فرومایگی وپستیشان است؟. بی سوادی مردم جناح را در چه می بینی؟در مشکلات شخصی ات با باسوادانی همچون مرحوم شرفا شرفائی؟و یا بدلیل عدم شناختت نسبت به فضلایی همچون حاج احمد درود و حاج عبدالکریم خطیب است، که ما را بی سواد برمی شماری؟ (که یحتمل دلیل این عدم شناخت شما، اسلام زدگی تان بواسطه نمازخواندن کسی است که علی رغم میل شما خط مشی فکریش خواص گونه نیست).مگر همین مردم که عوام و بی سوادشان می خوانی نبودند که دانشگاه را به خیلی از چیزهای دیگر در شهرشان ترجیح دادند? تا چون توئی زمینه ادامه تحصیل را پیدا کند؟. نمی دانم شاید اگر در مقابل تصرف زمین های محیط بر مدرسه فرشادی سکوت کنیم خدمتی کرده باشیم بر علم ، ادب و فرهنگ جناح وشما نیز ما را با سواد بخوانی.

در جای جای شب نامه های واتس آپی ، اس ام اسی ، کاغذی و …ات? اکثریت مردم جناح را زودباور،خام و ساده فرض نموده ای.آخر چرا باید این هجمه توهین ها وتهمت ها را تحمل کنیم؟خام وزودباوریم چون همواره برخلاف میل شما رای داده ایم؟ پس جایگاه دموکراسی و مردم سالاری در جامعه ما کجای این انتخابات قرار دارد؟ مگر ادوار مختلف گذشته که همین مردم درزمینه های مختلفی همچون راه خور و شهرک مروارید و طرح بهسازی شهربا شما همکاری نمودند ، افراد غیر همفکر شما آنها را عوام و زودباور و خام برشمردند؟. آری اینست تفاوت آنکه آمده است که سر نهد و آنکه آمده است تا برایش سر نهند. درجایی از همین شب نامه ها اکثریت را عام ،زودباور وخام می دانی ودر جای دیگر از احتمال رای نیاوردنت به دلیل در اقلیت بودن نسب و قومیتت سخن به میان می آوری.از طرفی بارها کاندیدا های این دوره و اعضای ادوار قبل شورا را به تعصبات قومیتی متهم می نمائی.حال چه کسی تعصبات قومیتی دارد؟آنکه اکثریت را عام می داند و اقلیت(قوم واقوام خودش) را خاص ویا آنان که سال هاست به تمامی مردم خدمت نموده اند و هیچگاه میان مردم جناح اقلیت و اکثریتی قائل نبوده اند؟.قاضی شما مردم منصف و قاضی القضات نیز خدائی که برخی از دین مبینش زده شده اند.خدائی که برخی خانه مقدسش را گویا با راسته حباب فروشان اشتباه گرفته بودند و با عربده کشی به دنبال جذب مشتری برای حباب های بزرگ خویش می گشتند. کسانی که نحوه خروجشان از مسجد ،قشون کشی های شعبان جعفری و دار دسته اش را در ذهن ها تداعی می کرد.آخر احترام ما و خود را حفظ ننمودی ، لا اقل بیت خداوند را که محترم می شمردی.

بگذارید کمی از گداپروری بگوئیم.هتاکی دیگر آقای به ظاهر خاص عرصه سیاست جناح به مردم خوب شهرمان. شهر و شهروندانی که آن قدر قدرشناس هستند که بدانند حق با چه کسی است؟ آیا با آن شخصی است که خیران جناح را گداپرور برمی شمارد و خود را حامی دولت می داند و چشمش را به روی کمک های بی منت و خیرخواهانه کسانی بسته که در کنار مردم بودن را بر زندگی در بهترین مناطق پهنه گیتی ترجیح داده اند؟ گفته اید که کمک های خیران به نرخ امروز به ۱۰میلیارد هم نمی رسد. حدس اینکه چرا اینچنین حرفی زده اید کار دشواری نمی باشد.طبیعی است که شما نیات این افراد را درک ننمائید ولی باید بدانید که انفاق در راه خدا در بوق و کرنا کردن ندارد وگرنه به خود اجازه اینگونه سخن راندن را نمی دادید.نمی دانم شاید هم کارآفرینی را گداپروری معنی می کنید و از این جهت است که سی میلیاردهزینه(آن هم به نرخ امروز) و ایجاد شغل برای نزدیک به ۲۸۰نفر را آنقدر بی ارزش می شمارید که در محاسبات خود نمی گنجانید. حرف از محاسبه و حساب و کتاب که می شود این فرضیه نیز قوت می گیرد که ممکن است در محاسبات خویش دچار اشتباه شده اید که کمک های ده ها میلیاردی را کمتر از ده میلیارد می بینی همانگونه که در محاسبه ساده سود آن ده میلیارد کذائی که قرار است برایمان بیاوری به خطا رفته ای.آخر کدامین بانک را می شناسی که سالانه ۳۲درصد سود دهد؟. این در حالیست که سکه ده میلیاردی خویش را به آسمان بیاندازید ،شیر بیاید و اگر هم خط بیاید که هر نفر یک ونیم میلیون منتفع خواهیم شد( البته امیدواریم سکه شانس ما در هنگام پرتاب به آسمان ها عروج نفرماید و بر دستان ما مردم جناح فرود آید). پس از شخصی که ابتدا در مناقصه پل اتخان شرکت می کند و با پیشنهاد۵۹۰میلیونی مناقصه رابه مبالغ پائین تر واگذار می نماید و حال پس از دو،سه سال سخن از ۲۵۰میلیون برای ساخت پل(آن هم به نرخ امروز) می نماید،انتظار چنین محاسباتی در مورد کمک خیرین چندان عجیب به نظر نمی آید.بنابراین? مردم قضاوت کنند که چه کسی عرب است و چه کسی عجم؟و چه کسی می خواهد مردم ایرانی را محتاج عرب نشان دهد؟ آنکه میلیاردها می دهد و هزاران از دادنش بی خبرند ویا آنکه نکرده و نداده منت می گذارد؟

اما نکته ای که بر سنگینی بار این هتاکی ها و توهین ها بر دوش مردم می افزاید،سکوت کسانی است که بواسطه دوستی با نگارنده این توهین نامه ها ،ظلمی دو چندان بر مردم روا داشتند.آن که پس از شش سال نمایندگی مردم جناح ، پاسخ این توهین ها را باسکوت داد که مبادا لطمه ای به ائتلاف پشت پرده ی شان وارد آید.البته از کسی که شش سال در مقابل رای و نظرمردم در جاهای مختلف ایستاد و در مسائلی همچون تصرف یازده هکتار زمین مردم زحمتکش جناح به دلیل اینکه ممکن است رفیق شفیقش از او رنجیده گردد، خود را از دیگر اعضا جدا نمود ( تا اینکه قانون و قانون مداری چون شیخ الشیوخ عرصه مدنیت جناح، از حق مردم دفاع نمودند) ، انتظاری بیش نمی رود.ایشان به عنوان یکی از فرهنگیان این دیار برای ما محترم شمرده می شوداما آیا ایشان نیزمردم شهرش را متقابلا محترم بر می شمارد؟ که اگر چنین بود پس از شش سال شورائی حداقل به اندازه پنج دقیقه زمان گذاشتن برای عموم مردمی که در شب های انتخابات از پاسخگوئی ایشان تنها انبوهی از سولات بی جواب نصیبشان شد، احترام قائل می بودند.

پس بیائیم فانوس راه آینده را در جلو خویش بگیریم زیرا آنان که فانوسشان بر پشت می برند، تنها سایه های بلند و سیاهشان را به نظاره خواهند نشست.

نگارنده: احمد احمدیان
منبع سایت گازال
پاسخ
 سپاس شده توسط shams ، پرهام ، حامی ، talangor ، صلح
#2
(۳۰ام تير ۱۳۹۲، ۵:۳۲)jabar link نوشته: اساسا عوام به چه معناست و چرا باید مردم ما عوام خوانده شوند؟.علامه علی اکبر دهخدا عوام را این گونه معنی می کند:عامه مردم،مردمان فرومایه ،دون ،کم سواد وبی سواد

اساسا شخصیتهایی چون رضایی و امثالهم بر این باورند که سایر اقشار مردم افرادی بی سواد و نا آگاه وفرومایه هستند.اینان (...) هستند که خود و نژادشان را برتر و دیگران را برای به سعادت و کمال رسیدنشان آفریده اند.نه فقط شماهایی که منتقد و مخالفشان هستید که در بین موافقانشان هم برخی را کم توان و دون میداند.کاملا از نزدیک با ایشان آشنایم و خصایص اخلاقی و منش زندگی و رفتارش را میدانم.
منتظر جوابتان در واتس آپ و یا شب نامه اش باشید که در حال تهیه است.
پاسخ
 سپاس شده توسط talangor ، صلح
#3
نگارنده اگه خشنود بود از نتیجه انتخابات این حرف هارو نمیزد!! و همینطور اگر به? "به جای لعنت فرستادن بر تاریکی می بایست شمعی برافروخت" اعتقاد داشت نمی آمد بعد انتخابات این حرف هارو بزنه !!
خریدن رای و شایعه پخش کردن به نفع ائتلاف تلخ نیست ؟

تشکیل ائتلاف و شرط کمک به جناح در صورت برنده شدن ائتلاف توسط خیر ( ! ) چه معنی میدهد ؟ جز اینکه ما با اینها مخالفیم ؟

کمک کردن هم نباید همیشه ساخت مسجد و از این قبیل چیزا باشد که !! باز کردن راه خور کار کم و کوچکی نیست ،برای خودش هم نیست.
دفاع کردن از حق خود بی احترامی نیست و عمل زشتی هم نیست که بگوید در مسجد بی احترامی کرده، روی سخن به شخص بوده ،میخواسته از حق خود دفاع کنه اونم در ؟دقیقه ، چند دقیقه بود ؟ سه دقیقه ؟? :o
کاش همه جرات دفاع از حق خود را داشتند
به عقیده من بهتره در مورد دین و مذهب کسی نظر ندهیم چون یه چیزیه بین شخص و خدای شخص و ما از اون شخص در این مورد اطلاعی نداریم واگه خیلی امر به معروف و نهی از منکر دوست داری میتونی از راهش استفاده کنی نه اینکه بگی فلانی اینطوریه یا اینجوریه !!

خلاصه اگه نگارنده خودش احترام میگذاشت به مردم و رای مردم نباید از انتخابشون ایراد میگرفت که هی بگه وای به حالمون وای به حالمون ، شما میخوای تصمیم بگیری واسه مردم ؟؟ مردم خودشون نمیدونن کی رو انتخاب کنن ؟؟ مردم خودشون خوبی خودشونو تشخیص نمیدن ؟؟ یا میگی مردم ... ( اینا هم توهینه پس ) خودتو درست کن بعد بیا بنویس.

در ضمن واتس اَپ، نه واتس آپ
و سوال : "هجم توهین و تهمت" یا "حجم توهین و تهمت"? منظور همین "حجم" ه ؟
؟
پاسخ
#4
مشنگ واقعا که مشنگی معلومه این مطلب آب سردی رو وجودت ریخته که این اراجیفو سر هم کردی هرگز نمیتونی با این حرفات حقیقتو پنهان کنی
مردم خوب خواهند فهمید که دست به چه اشتباهی زده اند
:035: :035: :035: :035:
پاسخ
 سپاس شده توسط talangor
#5
باشه شما تعین تکلیف کن براشون
از الان که هنوز هیچی معلوم نیست و اول کاره این حرفارو بزنین و تخریب کنین تا ببینیم کی مشکلات جناح حل میشه
این مطلب هم مثل کاریکاتور کذایی همش یه طرف رو میگه اونم با پیاز داغ - کارتون شده این چیزا - زشته بابا - چیز دیگه بلد نیستین ؟ نمیتونید کاری کنید که به نفع جناح باشه و به جای این همه حرف یه عملی بکنید ؟؟
از چند ماه قبل از انتخابات همش از طرف طرفداران ائتلاف دارید مطلب مینویسین بر ضد رضایی !! انتظار نداشتین رای بیاره حالا که رای آورده دوباره کارتونو شروع کردین - ادامه بدین متعصبینه چشم و گوش بسته...
پاسخ
 سپاس شده توسط farshid.ahmadi
#6
ببین آقای مشنگ راسشو بهت بگم این بحث به نظر من نباید تمومی داشته باشه و اون شخصی که این بحث ها رو شروع کرده باید بیاد این بحثو تموم کنه از مردم به دلیل اینکه توهین کرده عذرخواهی کنه
ایشون جلسه پرسش و پاسخش قرار بود توی مسجد جامع برگزار بشه چرا جلسشو کنسل کرد؟؟؟؟؟؟؟
کنسل کرد چون میدونست حرفی واسه گفتن نداره اومد تو مسجد ماکه و شروع کرد به بر هم زدن نظم جلسه ائتلاف چرا چون میدونست کم کم داره پتش میریزه روی آب.
ایشون با برنامه ریزی که از پیش تعیین شده بود با یک مشت ارازل که وارد مسجد شده بودن میخواست نظم رو بر هم بزنه که با یک مشت حرفهایی که فقط در شان چنین ادمی بود زده شد و رفت
مشنگ مشنگ بازی در نیار زشته :035: :035: :035: :035: :035: :035: :035: :035: :035: :021: :021: :021: :021: :021: :021:
پاسخ
#7
چقدر به گیتار علاقه داری !! برقیه ؟؟
مدنی وقتشو از کی گرفته ؟? از کجا آورد ؟ این همون وقتی بوده که تماس گرفتن با رضایی گفتند مدنی وقت میخواد و نصف وقتشو بهش داده و باز هم قبول کرده که مدنی اول حرف بزنه چون میخواسته متنشو آماده کنه بعد که میاد حرف یزنه مدنی میگه وقت بهت نمیدم در صورتی که از دو هفته قبل این وقت و زمان رو رضایی گرفته بوده و مدنی اینجوری پاسخ میده !!
سه دقیقه وقت نمیده ولی سه نفر دیگر که کاندید نیستند در مسجد سخنرانی میکنند!! تمام روی سخن مدنی هم به رضایی بوده- حق خوری شده اومده از حق خود دفاع کنه - میگم که کاش همه جرات داشتند و رنگشون عوض نمیشد - رضایی به چیزایی که مردم میگن جواب میده ولی مدنی کی جوابگو بوده ؟؟
پاسخ
#8
آقای احمدیان کمی تند رفتید در مطلبتان

مشنگ جان از اون چیزی که میخوای حمایت کنی لطفا واقعیت رو زیر پانذار - جلسه سخنرانی ائتلاف اصلا اینطور که میگی نیست
از یه هفته قبلش مدنی نامه نوشته به فرمانداری اونها هم برای آن شب در مسجد جامع با جلسه ائتلاف موافقت کرده بودن - حتی شب قبلش با فرماندار تماس گرفتن او گفته کاملا موافقت شده و مشکلی نیست
اما به یک باره خبر میرسه که یه فردی مسج های مشکوکی به افرادی در فرمانداری داده و نوشته که قراره جلسه امشب به خشونت کشیده بشه!!!
توی مسج نوشته اگه میخواید جلسه به خشونت کشیده نشه باید یا اونها از من اسم نبرن یا هم به من هم وقت صحبت بدن وگرنه جلسشون لغو بشه

برا همین فرماندار از مدنی و .. میخواد برن بستک میگه دوسه راه میمونه: اول اینکه جلسه لغو بشه - دوم اینکه یه ساعت شما بحرفید یه ساعت شخص دیگری - یه راه اینکه مسجد جامع به یه گروه بدن و مارکه به یه گروه دیگه

ائتلاف برای جلوگیری از لغو جلسه و بهانه افتادن به دست مخالفش قبول میکنه که جلسه خودش رو ببره یه مسجد دیگه و حتی مسجد جامع رو بدن به طرف مخالفشون ولی بازهم طرف متاسفانه وقت خودشو خالی میذاره و میاد جلسه ائتلاف رو به آشوب میکشه!!

قضیه این بوده عزیز من حالا اینکه آقای رضایی سالها قبل 14 دقیقه وقت به مدنی داده چه ربط به جلسه امروز داره؟

اگه رضایی سالها قبلش 14 دقیقه وقت به مدنی داده اینجا رفته بوده فرمانداری که 2ساعت وقت او را ازش بگیره و لغو کنه پس جای گله نمیمونه




پاسخ
 سپاس شده توسط talangor ، m.hamedi
#9
آیا واقعا رضایی در مناقصه ساخت پل مبلغ ذکر شده در اینجا را قید کرده بوده یا اطلاعاتتان ناقص است؟ایشان الان که میگویند با 250 میلیون به راحتی میشد آن زمان پل را ساخت و مدعیست کاری که با یک تومان میشد انجام داد را شورا با دو تومان انجام داده است.این چه منطقی است که خودش قیمتی بالاتر از پیمانکار اصلی پل زده و الان مدعی اتمام آن با مبلغی کمتر است؟
پاسخ
#10
یکی دیگر از دلایل نرفتنش به مسجد جامع و لغو جلسه پرسش و پاسخ خود نیز این بود که وقتی مدنی در مسجد مارکه پرسشها را پاسخ می دهد و ابهامات را روشن می سازد اصلا چه کسی میاد به مسجد جامع؟ خودش متوجه شده که جلسه ای خواهد بود خالی از مردم و تنها خودش خواهد بود و همان پنج شش نفری که به قصد عربده کشی همراهش بودند حتما با خود گفته 1200 نفر مخاطب مدنی باشند و 10 نفر جمع جلسه وی؟!؟!? میرفتی مسجد جامع حرفت را میزدی و اینهمه ماجرا را داغ نمی کردی. ضمنا اگر مدنی میخواست از زیر سوال و جواب شانه خالی کند حتما 10 - 20 دقیقه اش را هم به رضایی می داد تا بتواند راهی جهت گریز پیدا کند. پس لااقل یک بار هم محض رضای خدا چشمتان را باز کنید و خودتان برای خودتان دلایل را بشمارید !!! احتیاجی نبود وقتی مجوز سخنرانی مکان دیگر دارد بیاد و به میکروفون دست مدنی آویزان گردد.
پاسخ
 سپاس شده توسط talangor ، m.hamedi


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان