رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
سواستفاده از واتس آپ.چرا ما بی فرهنگ هستیم؟
#21
ما اگه بخوایم منطق و گفتگو رو اولین و بهترین حلال مشکلات رفتاری جامعه بکار بگیریم، راهش در این هست که به همدیگه احترام بگذاریم. هم در این متن و هم در جلسات ما به وفور شاهدیم که چطور احترام جمع و حرمت مردم نگه نمیشه و جلسه ی پرسش و پاسخ که دستاوردی جا افتاده از دنیای جدید هست و ابزاری برای تحقق بهتر مردمسالاری، به سخره گرفته میشه.
ما وقتی در محافل رسمی مثل جلسات حرمت ها رو حفظ نکنیم خواسته یا ناخواسته آغازگر یک پروسه بوده اییم که خودمان هم اینطور که معلوم است، خواستار و موافقش نیستیم!

اصل گلایه آن کاربر محترم بجاست. اینکه در واتساپ و وسایل ارتباطی اینچنینی برخی گلایه ها وجودداره، نشان از یک نوع بدفرهنگی و بلد نبودن آداب گفتگو و صدالبته نداشتن روحیه دموکراته. توجه کنید که جامعه مدنی و دموکرات، که این شاخصه های منفی را نخواهد داشت، توسط افراد مدنی و دموکراتساخته خواهدشد و لذا هیچکس حق ندارد تجویز کندکه ابزار دموکراسی - که تمرین ساختن افراد و جامعه مدنی است- برای امروز یک جامعه مانند جناح کاربرد ندارد.

ولی متاسفانه افرادی که مدعی و گلایه مند وضعیت موجود هستند خود آداب گفتگو را قوی تر و اولی تر از دیگران زیر پا گذاشتند؛ قبل از دیگران به آداب تربیت افراد مدنی و دموکرات در جامعه پشت پا زدند، جلسات قانونی بعنوان ابزار گفتگوی محترمانه، منصفانه و مدنی را به آشوب کشیدند و پیش از دیگران حرمت ها را شکستند و جامعه را به سوی نوعی تنش و حدنشناسی سوق دادند.

در دین مبین اسلامی ما و اخلاق گرانسنگ ایرانی ما برای همگان احترام قائل بودن و جادلهم بالتی هی احسن یک اصل است. خداوند راهی که منفعت مخلوقانش در آن باشد را خواهد پسندید، امروز بزرگوارانی که مدعی اند راه و روش و نظر انان ضامن منفعت مردم است، موظف اند به آیه ی شریفه ی: ادعو الی سبیل ربک بالحکمه و الموعظه الحسنه عمل کنند. نه اینکه شاهد باشیم علی رغم نام بردن زیاد از دین و مکان مقدس مسجد که خانه ی خداست، نه حکمت و موعظه حسنه و نه جادلهم بالتی هی احسن در رفتارها دیده نشوند!

و امروز هم بازخورد همین رفتارهای نادرست به آغازکنندگانش بازگشته است. بگفته شاعر: چه کنیم، از ماست که برماست!
پاسخ
 سپاس شده توسط mohammad_p ، vahid ، armena
#22
دوستان ای پتک دل دارید که به گپ اهنه ادم بی منطقی نشسته اید.ما گفتیم حالا بسکه می خ :c017:واهد واقعا تلنگری بزند و نظری دادیم.ولی الان که می بینیم هدف این شخص فقط تفرقه پراکنی و روشن کردن اتش اختلاف است،از دادن نظرمون صد گز دم داریم و پشیمونیم.خلاصه که نرود میخ آهنین در تابوک ته پر علی صدیق.پس پیشنهاد میکنم شه گپ نشینید و دمش ول کنید
پاسخ
#23
(۲۷ام اردیبهشت ۱۳۹۳، ۲۳:۴۵)andi garcia link نوشته: خیلی باحالی آقای منتقدان حرفات همش خنده داره همش میگی سه قیقه و ... تو مسجد جامع بعد از یک ساعت خوردی یادته چجوری در رفتی( چون مطمئن شدم رضایی هستی نوشتم در رفتی) چرا یک بار هم از فرارتون تو مسجد جامع نمی نویسی؟
نکته دیگری که واست متاسف شدم این بود که به وحید گفتی متاسفی که با طرفداران مدنی رفت و امد میکنه و این حرفای پوچی که زدی که نشون دهنده اینه که چقدر تعصب در شما موج میزنه که برای انتخاب دوست هم باید ملاک مدنی یا رضایی رو در اولویت قرار بده. وحید اگه سن شما رو نداره در عوض درک و فهمش خیلی از شما بالاتره این نظرتو که دیدم کلا به این نتیجه رسیدم که بحث کردن با شما آقای رضایی مثل خالی کردن آب دریا با لیوانه.
ان شا الله خدا راه راست رو به سوی شما کج کنه(از خودتون حرکتی نمیبینم)
این برداشت شماست که من رضاییم طبق برداشت من pce هم وحیده.وحید تو که جرات نداری با اسم اصلیت نظرات اصلیتو بدی حداقل بیشتر مدل نوشتت را عوض کن که مردم متوجه نشند.ولی همانطور که به قول andigarca ضایعست من رضاییم که نیستم.ضایعست که تو و pce هم یک نفری.از خدا بترس.ناجوان مردانست این کارت.البته شاید andigarca هم خودت باشی.کلا من ادم مشکوکیم.
خودتو ضایع نکن.بعد با اسم واقعیت هم از نظر با اسم قلابیت هم دفاع نکن.اینجوری مثلا میخوای ذهن بقیه رو منحرف کنی؟

امیدوارم خیلی واضح باشه.در ضمن وحید جان منظورم از جلسه همون جلسه ای بود که خودت اشاره کردی.
پاسخ
#24
(۲۸ام اردیبهشت ۱۳۹۳، ۲:۴۰)عبدالله آبی link نوشته: ما اگه بخوایم منطق و گفتگو رو اولین و بهترین حلال مشکلات رفتاری جامعه بکار بگیریم، راهش در این هست که به همدیگه احترام بگذاریم. هم در این متن و هم در جلسات ما به وفور شاهدیم که چطور احترام جمع و حرمت مردم نگه نمیشه و جلسه ی پرسش و پاسخ که دستاوردی جا افتاده از دنیای جدید هست و ابزاری برای تحقق بهتر مردمسالاری، به سخره گرفته میشه.
ما وقتی در محافل رسمی مثل جلسات حرمت ها رو حفظ نکنیم خواسته یا ناخواسته آغازگر یک پروسه بوده اییم که خودمان هم اینطور که معلوم است، خواستار و موافقش نیستیم!

اصل گلایه آن کاربر محترم بجاست. اینکه در واتساپ و وسایل ارتباطی اینچنینی برخی گلایه ها وجودداره، نشان از یک نوع بدفرهنگی و بلد نبودن آداب گفتگو و صدالبته نداشتن روحیه دموکراته. توجه کنید که جامعه مدنی و دموکرات، که این شاخصه های منفی را نخواهد داشت، توسط افراد مدنی و دموکراتساخته خواهدشد و لذا هیچکس حق ندارد تجویز کندکه ابزار دموکراسی - که تمرین ساختن افراد و جامعه مدنی است- برای امروز یک جامعه مانند جناح کاربرد ندارد.

ولی متاسفانه افرادی که مدعی و گلایه مند وضعیت موجود هستند خود آداب گفتگو را قوی تر و اولی تر از دیگران زیر پا گذاشتند؛ قبل از دیگران به آداب تربیت افراد مدنی و دموکرات در جامعه پشت پا زدند، جلسات قانونی بعنوان ابزار گفتگوی محترمانه، منصفانه و مدنی را به آشوب کشیدند و پیش از دیگران حرمت ها را شکستند و جامعه را به سوی نوعی تنش و حدنشناسی سوق دادند.

در دین مبین اسلامی ما و اخلاق گرانسنگ ایرانی ما برای همگان احترام قائل بودن و جادلهم بالتی هی احسن یک اصل است. خداوند راهی که منفعت مخلوقانش در آن باشد را خواهد پسندید، امروز بزرگوارانی که مدعی اند راه و روش و نظر انان ضامن منفعت مردم است، موظف اند به آیه ی شریفه ی: ادعو الی سبیل ربک بالحکمه و الموعظه الحسنه عمل کنند. نه اینکه شاهد باشیم علی رغم نام بردن زیاد از دین و مکان مقدس مسجد که خانه ی خداست، نه حکمت و موعظه حسنه و نه جادلهم بالتی هی احسن در رفتارها دیده نشوند!

و امروز هم بازخورد همین رفتارهای نادرست به آغازکنندگانش بازگشته است. بگفته شاعر: چه کنیم، از ماست که برماست!
ببین آبی جامعه مدنی جامعه اییه که وقتی میخوای جلسه بزاری و اعضای هیت مدیره یک موسسه رو انتخاب کنی به کل مردم خبر بدی نه فقط به تعدادی خاص برای رای دادن.
این بهانه ایست که میگین فقط به اعضای موسسه نامه دادیم.ولی خیلی از اعضای خانواده کاندیدا عضو موسسه نبودند ولی آوردینشون تا رای بدن.
مثلا با این متنت میخوای رضایی رو بکوبی.ببین آبی یک چیز را رک و راست بهت بگم من از خیلی ها شنیدم تو هنوز سنی نداری ولی چون از بس مثل نخود تو همه چیز دخالت می کنی از الان خودتو از چشم خیلی ها انداختی.بارها شنیدم که در مجالسی حرفت میزنند و میگند فلانی خیلی فضوله و از این جور حرفا.با این کارات فقط خودتو از چشم خیلی ها انداختی.تا حالا متوجه نشدی؟جناح افراد بزرگتری داره و خیلی جاها باید از خودت بفهمی که فعلا در حدی نیستی که تو خیلی مسائل دخالت کنی.خودتو منفور نکن.بزرگتر که شدی برای این کارها بیشتر وقت داری.بله از ماست که بر ماست.این جمله هم مطمئن باش برای خودت صدق میکنه.در آینده امیدوارم بارها این جمله در ذهنت نیاد و کارهای الانت باعث نشه مردم دید بدی نسبت بهت داشته باشن و هی نگی از ماست که بر ماست.من تو رو دوست دارم که این حرفا رو بهت گفتم.چون الان متوجه نیستی و کلت داغه.
پاسخ
#25
(۲۸ام اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱:۴۸)pce link نوشته: [quote author=montaghedan link=topic=3158.msg11957#msg11957 date=1400351599]
قربان شکل ماهت برم.من جواب همه را دادم به جز شما.من از صحبت هایتان به این نتیجه رسیدم.ولی خدا را شکر مثل این که اشتباه قضاوت کردم.
اول برو یاد بگیر به قشر بزرگی از جامعه که طرفداران رضایی هستند توهین نکنی.مدیران سایت هم که آلو تشریف دارند و مثل این که توهین شما را ندیدند.این یعنی چه که طرفداران رضایی منطق ندارند؟یعنی نصف جناح منطق ندارند؟اول تو برو سواد بحث کردن را یاد بگیر بعد به من بگو.
آقای با فرهنگ و با سواد.تو اصلا اند فرهنگ و سوادی.من کی به قشر بزرگی از جامعه توهین کردم!!؟؟؟چرا حتی نمی توانید یک حرف ساده را درک کنید!!!
البته من حس میکنم عمدا دارین خودتون رو به کوچه علی چپ میزنین.چون حرف من از بس واضح بود که یک بچه دبستانی هم راحت میتونست متوجه بشه.
من از کاربر"وحید" تشکر می کنم که اومدن معنی جمله ی منو برای شما توضیح دادند.
ببینید من گفتم اکثر کسانی که میان اینجا و بحث می کنند.اونم از وقتی من دارم سایت رو پیگیری می کنم.(خب الان یعنی نصف مردم جناح!!!).
البته جواب هایی که شما میدید و لحن و منطق سخنتان کاملا داره این حرف منو تایید میکنه!!!
ببین برادر من آره اصلا من سواد بحث کردن با شما رو ندارم.چون معنی و مفهومی که من از سواد میدونم با تعریفی که شما از سواد دارید کاملا متفاوته.پس بهتره
وقتتونو به خاطر یه آدم بی سواد(البته با توجه به تعریفی که شما از سواد دارید) تلف نکنید!!!
موفق باشید!
[/quote]
با این فرض جوابت میدم که شخص مستقلی هستی.من خودم رو به کوچه علی چپ نزدم.شما با جوسازی علیه رضایی خودتون به کوچه علیچپ زدین.
تعریف من از سواد فراتر از اون چیزیه که تو فکر میکنی.هر جور دوست داری فکر کن.
پاسخ
#26
باز هم نمیدونم چرا بحث در رفتن تو مسجد جامع رو نمیکنی؟ برای بار چندم دارم میگم و هر بار میای یه سری حرفای خیال پردازانه و متوهمانه میزنی و میری که آدم حیفش میاد وقتشو پای اینجور حرفا بزاره
برداشتتون هم مثل منطقتون نم کشیده و تاریخ مصرفش رد شده.
پاسخ
#27
(۲۸ام اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۹:۱۸)montaghedan link نوشته: این برداشت شماست که من رضاییم طبق برداشت من pce هم وحیده.وحید تو که جرات نداری با اسم اصلیت نظرات اصلیتو بدی حداقل بیشتر مدل نوشتت را عوض کن که مردم متوجه نشند.ولی همانطور که به قول andigarca ضایعست من رضاییم که نیستم.ضایعست که تو و pce هم یک نفری.از خدا بترس.ناجوان مردانست این کارت.البته شاید andigarca هم خودت باشی.کلا من ادم مشکوکیم.
خودتو ضایع نکن.بعد با اسم واقعیت هم از نظر با اسم قلابیت هم دفاع نکن.اینجوری مثلا میخوای ذهن بقیه رو منحرف کنی؟

امیدوارم خیلی واضح باشه.
خدایا اینو شفا بده.
من با اسم خودم دارم مینویسم، نکنه اسم "وحید" برات ناشناس و مستعاره؟! میگه جرئت داری با اسم خودت بنویس. نیست خودت با اسم واقعی اومدی نظر دادی که ادعات هم میشه.

تازه من هیچ وقت تلاش نکردم تو سایت بگم مثلا فلان کاربر با نام مستعار فلان شخصه. نه. هر کسی با نام مستعار اومده حتما دلیلی داشته و من هم با همون نام مستعار صداش میزنم. میخواد یک نفر با ده تا اسم مختلف هم بیاد، من هر کدوم رو یک فرد مجازی جدا در نظر میگیرم و به هر کدوم جواب متناسب با حرفشون میدم ( میخواد در واقعیت یک نفر باشه ). صد البته نظراتش به دلیل مشخص نبودن هویتش، از اعتبار کمتری برخورداره تا اینکه با اسم واقعیش نظر بده، ولی در هر صورت جوابشو میدم.

یه نکته دیگه اینکه من نیومدم از pce دفاع کنم، بلکه با نقل قول از نوشتش، و جوابی که تو دادی، اومدم اوج بی سوادیت رو به بقیه نشون بدم که از خوندن یک متن ساده عاجزی، چه برسه دم از فرهنگ بزنی. تازه میگم ادعات میشه، اومدی نوشتی "تعریف من از سواد فراتر از اون چیزیه که تو فکر میکنی.هر جور دوست داری فکر کن." . احتمالا تعریف فراتر شما از سواد، پاس کردن دروس اول دبستان باشه. درست میگم؟

شما چون متوجه مطلب دیگران نمیشی، همینقدر که بفهمی یکی موافقت داره حرف میزنه یا مخالف برات کافیه دیگه اینکه چی میگه مهم نیست. مخالف بود دیگه تخریب رو شروع میکنی موافق بود هم حتما "تکبیر گویان" به استقبالش میری.

حرفهای زیادی هست برای گفتن ولی خب من چون نمیشناسمت، حرفهات رو زیاد جدی نمیگیرم.

نمیدونم چه نیازی هست من با نام مستعار نظر بدم، یعنی pce تند تر از این متنی که من نوشتم مینویسه که نیاز به پنهان کاری داشته باشم؟ خداییش قبل از اینکه یه چیزی رو بگی یه ذره فکر میکنی؟

نقل قول:در ضمن وحید جان منظورم از جلسه همون جلسه ای بود که خودت اشاره کردی.
من که احتمالا ( احتمالا، چون نمیدونم کی هستی ) بیشتر از شما یوسف خورشیدی رو میشناسم، نشنیدم بگه من طرفدار آقای رضایی هستم. نگفتم هست یا نیست، ولی منظورمه از طرف ایشون حرف نزنید. بهتره خودش بگه و من و شما نگیم. بهتر نیست؟
پاسخ
 سپاس شده توسط abdollah_abi ، mohammad_p ، armena
#28
(۲۸ام اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۹:۳۲)montaghedan link نوشته: [quote author=عبدالله آبی link=topic=3158.msg11963#msg11963 date=1400364628]
ما اگه بخوایم منطق و گفتگو رو اولین و بهترین حلال مشکلات رفتاری جامعه بکار بگیریم، راهش در این هست که به همدیگه احترام بگذاریم. هم در این متن و هم در جلسات ما به وفور شاهدیم که چطور احترام جمع و حرمت مردم نگه نمیشه و جلسه ی پرسش و پاسخ که دستاوردی جا افتاده از دنیای جدید هست و ابزاری برای تحقق بهتر مردمسالاری، به سخره گرفته میشه.
ما وقتی در محافل رسمی مثل جلسات حرمت ها رو حفظ نکنیم خواسته یا ناخواسته آغازگر یک پروسه بوده اییم که خودمان هم اینطور که معلوم است، خواستار و موافقش نیستیم!

اصل گلایه آن کاربر محترم بجاست. اینکه در واتساپ و وسایل ارتباطی اینچنینی برخی گلایه ها وجودداره، نشان از یک نوع بدفرهنگی و بلد نبودن آداب گفتگو و صدالبته نداشتن روحیه دموکراته. توجه کنید که جامعه مدنی و دموکرات، که این شاخصه های منفی را نخواهد داشت، توسط افراد مدنی و دموکراتساخته خواهدشد و لذا هیچکس حق ندارد تجویز کندکه ابزار دموکراسی - که تمرین ساختن افراد و جامعه مدنی است- برای امروز یک جامعه مانند جناح کاربرد ندارد.

ولی متاسفانه افرادی که مدعی و گلایه مند وضعیت موجود هستند خود آداب گفتگو را قوی تر و اولی تر از دیگران زیر پا گذاشتند؛ قبل از دیگران به آداب تربیت افراد مدنی و دموکرات در جامعه پشت پا زدند، جلسات قانونی بعنوان ابزار گفتگوی محترمانه، منصفانه و مدنی را به آشوب کشیدند و پیش از دیگران حرمت ها را شکستند و جامعه را به سوی نوعی تنش و حدنشناسی سوق دادند.

در دین مبین اسلامی ما و اخلاق گرانسنگ ایرانی ما برای همگان احترام قائل بودن و جادلهم بالتی هی احسن یک اصل است. خداوند راهی که منفعت مخلوقانش در آن باشد را خواهد پسندید، امروز بزرگوارانی که مدعی اند راه و روش و نظر انان ضامن منفعت مردم است، موظف اند به آیه ی شریفه ی: ادعو الی سبیل ربک بالحکمه و الموعظه الحسنه عمل کنند. نه اینکه شاهد باشیم علی رغم نام بردن زیاد از دین و مکان مقدس مسجد که خانه ی خداست، نه حکمت و موعظه حسنه و نه جادلهم بالتی هی احسن در رفتارها دیده نشوند!

و امروز هم بازخورد همین رفتارهای نادرست به آغازکنندگانش بازگشته است. بگفته شاعر: چه کنیم، از ماست که برماست!
ببین آبی جامعه مدنی جامعه اییه که وقتی میخوای جلسه بزاری و اعضای هیت مدیره یک موسسه رو انتخاب کنی به کل مردم خبر بدی نه فقط به تعدادی خاص برای رای دادن.
این بهانه ایست که میگین فقط به اعضای موسسه نامه دادیم.ولی خیلی از اعضای خانواده کاندیدا عضو موسسه نبودند ولی آوردینشون تا رای بدن.
مثلا با این متنت میخوای رضایی رو بکوبی.ببین آبی یک چیز را رک و راست بهت بگم من از خیلی ها شنیدم تو هنوز سنی نداری ولی چون از بس مثل نخود تو همه چیز دخالت می کنی از الان خودتو از چشم خیلی ها انداختی.بارها شنیدم که در مجالسی حرفت میزنند و میگند فلانی خیلی فضوله و از این جور حرفا.با این کارات فقط خودتو از چشم خیلی ها انداختی.تا حالا متوجه نشدی؟جناح افراد بزرگتری داره و خیلی جاها باید از خودت بفهمی که فعلا در حدی نیستی که تو خیلی مسائل دخالت کنی.خودتو منفور نکن.بزرگتر که شدی برای این کارها بیشتر وقت داری.بله از ماست که بر ماست.این جمله هم مطمئن باش برای خودت صدق میکنه.در آینده امیدوارم بارها این جمله در ذهنت نیاد و کارهای الانت باعث نشه مردم دید بدی نسبت بهت داشته باشن و هی نگی از ماست که بر ماست.من تو رو دوست دارم که این حرفا رو بهت گفتم.چون الان متوجه نیستی و کلت داغه.
[/quote]

قسمت دوم نوشته های شما رو که کاری ندارم و خیلی متاسفم برای شما که بجای جواب دادن به اون چیزهایی که من گفتم به یک سری حواشی و توهمات رجوع می کنید.

ولی در مورد قسمت اول نظر شما باید عرض کنم که اتفاقا جامعه مدنی را نباید بر اساس دلبخواهی های شخصی و تعصبات تعریف کنید. اتفاقا در جامعه مدنی قانون حرف اول را می زند و قانون برگزاری مجمع عمومی یک تشکل و موسسه غیرانتفاعی، اساسنامه آن است که رسم برگزاری جلسه مچمع عمومی را نشان می دهد، ولاغیر. قرار نیست در مجمع عمومی یک موسسه انتخابات شورای شهر برگزار شود که طبق گفته ی شما همه مردم دعوت شوند!

در کل غرض ورزی ناشی از بدبینی ها و حب و بغض های متعصبانه، رسمی نیست که در جامعه امروز ماندگار باشد و همچنین متاعی نیست که بخواهیم وقت خود را صرف پرداختن به آن کنیم.

ضمنا اگر من بودم که با نام مستعار نظر می دادم و از آنطرف به دیگران تهمت می زدم که با چند نام مستعار نظر می دهید، عرق شرم بر پیشانی ام می نشست. با نام مستعار به کسانی که با نام خودشان نظر میدهند توهین کردن و مشوش کردن اذهان عمومی و ایجاد تنش در فضای جامعه، هنری نمی خواهد.
پاسخ
 سپاس شده توسط vahid ، mohammad_p ، armena


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان